Laste Tervisekoolis toimuvad mitmekülgsed ja arendavad treeningud lastele vanuses 5-14-aastast.

Treeningute osas peame ühtviisi oluliseks nii seda, et treeningud oleksid arendavad kui ka seda, et treeningud oleksid huvitavad. Olulisena tooksime välja veel seda, et me hoidume treeningutel pingeridade koostamisest ja individuaalsest võistlemisest. Paljude laste jaoks on see suur stressi allikas ja murekoht, nad ei taha olla viimased, isegi mitte teised või kolmandad. Me oleme oma harjutused sedasi planeerinud, et taolisi võrdlusmomente eriti ei teki, kes on kellest parem. Treeningute juhendaja tunnustab lapsi eeskätt pingutuse eest. Näiteks kui mõni harjutus ei tule kohe välja, aga laps proovib ja näha on, et ta pingutab.

Mõned näited meie harjutuste valikust

Soojendus jooksuks kasutame väiksemate lastega sageli just alljärgnevaid harjutusi:

  • Kaks last ja üks pall. Lapsed peavad korda mööda palli jalaga lööma ja läbima sedasi A Le Coqi sporidmajas 200 m jooksuraja. Nii ei saa jooksutempo väga kõrgeks minna, et kohe soojendusel end hingetuks joostakse. Tuleb jälgida palli ja kaaslast, sest oluline on, et liigutakse koos. Vaatamata asjaolule, et paarilised jõuavad ringi erineva ajaga tehtud, ei häiri sellisel juhul lapsi, kui nad pole esimesed paarilised, kes kohale jõuavad.
  • Tagant välja jooks. Ühes grupis on 4 last, lapsed seisavad rivis üksteise selja taga. Viimane laps jookseb rivist umbes 5 sammu mööda. Jääb seisma ja tõstab märguandeks käes, et rivis viimane võib jooksmist alustada. Lapsed jooksevad sedasi lühikesi lõike, tekivad väikesed pausid. Samas peavad nad säilitama tähelepanu ja keskenduma, et mitte oma jooksukorda maha magada.

Osavuse arengamiseks on igas vanusegrupis lemmikuks redel. Linnalaager

Redel on lihtne ja käepärane vahend. Kui pole spetsiaalset treeningu redelit käepärast, siis välitingimustes saab selle joonistada kriidiga asfaldile või puupulgaga liivale, sisesaalides saab kasutada teipi. Redelil on võimalik teha 100+ erinevat harjutust, eriraskusastmetega. Tavaliselt näitab juhendaja ühe harjutused ette ja lapsed ise mõtlevad järgmisi harjutusi välja. Kedagi ei sunnita harjutust ette näitama. See on rohkem võimalus, aga varem või hiljem tahavad kõik lapsed ka ise harjutusi välja pakkuda.

Pikemalt saab ludega redeliharjustustest meie ajaveebist.

Mitmekülgselt arendav harjutuste seeria on ka jaamade mäng.

Suuremale alale pannakse maha jaamad, tavaliselt 10-12 jaama. Igas jaamas on juhis harjutuse sooritamiseks ja järgmisse jaama liikumiseks. Liikumisviisideks võivad olla näiteks kõnd, jooks, tagurpidi kõnd, ühel jalal hüpped, vähikõnd jne. Ühest jaamast teise võib liikuda ainult ühte pidi. Nii, et kui järgmisse jaama oleks tegelikult lühem maa liikudes tagasi, siis tuleb liikuda ikkagi edasi. Sel viisil liiguvad lapsed hea meelega märksa rohkem, kui niisama paludes neil jooksuringe teha ja lisaks teevad veel harjutusi ka.

Need on vaid mõned näited meie harjutuste valikust. Esimene proovitreening on tasuta.

Täpsem info gruppide ja Lastefondi poolt tasutud treeningute kohta leiate registreerumise lehelt. 

Laste Tervisekooli registreerumine